Saturday 6 April 2013

SENYUMAN pengganti hari ;

Seharian mencurik masa untuk gelak. Datang rumah si cik semangat pinjam diri & masa dia demi melayan kerenah kaki yang entah, tiba tiba rasa nak ke sana. Jumpa mama, sayu hati.. Kata mama "macam mana kat sana ? Meh sini nak peluk sikit" ya'allah.. Rasa macam nak jerit "aku sayang mama" padahal lambat dah sebenarnya sampai sana, biasa lah 'si supir' aku memang bawa kereta perlahan. Rasa macam arggg "meh sini kasi aku bawa lah ! " .. Tapi hakikat nya memang dia tak kasi aku drive. Maka... Hanya mampu duduk sebelah ontok-ontok.

.... & manusia yang aku colek kejap ! Aku tahu dalam gelak dia masih menghitung hari si cinta nak PERGI buat seketika. Sedih dia aku rasa, aku tahu tapi dia masih tak tunjuk. Masih lagi bergelak besar, cakap itu dan ini tanpa memikir. Jangan risau, ada nya aku untuk pimpin semangat kau balik. Kata aku " ni untuk masa depan korang bersama, so that just kasi dia pergi".

Aku rasa dah setiba mungkin untuk aku ada dengan dia saat dia rasa sedih. Ikut kata hati aku, nak berbaik dengan si cinta dia. Tapi aku masih "takut", padahal kalau nak ikutkan cerita, aku bukan di pihak yang salah. si cilaka tu buat aku sengsara sekarang. Sial !

Mungkin... Mungkin... Banyak sangat KEMUNGKINAN dalam hidup aku ni. Ada hikmat dengan setiap apa yang jadi. Kadang rasa sebak sikit sebab kami berkawan secara rahsia. Kenapa ? Masalah yang datang selalu bekait. Kami "just follow the flow". Hadap setiap benda yang datang. Aku jaga manusia yang ada depan mata aku, & manusia tu jugak yang ada saat aku gembira & sedih. Terima kasih masa temukan kami. Kau pembakar semangat aku.